Adsense

Friday, April 17, 2020

Aktiviti Sepanjang PKP...


Maso Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) tuk macam-macam jak aktiviti dipolah oleh hamba Allah yang bernama manusio... Mano yang minat masak, macam-macam menu jak dimasak dari mulo bangun tido sampelah waktu nak tido... 

Mano yang biaso bersenam, macam-macam senaman di rumah yang boleh dipolah dilaksanakan oleh cidak tuk sepanjang tempoh PKP, termasok aku empun... Aku bersenam pake suko-suko jak lah, pake ambik stamina dan ngurus ikit perut yang buncit tuk... Tapi masalah ey po lah badan aku maseh juak upo tuk, sik ado upo nak sado... 🤣 🤣 🤣 

Anak aku lain cito... Mala mintak bukak laptop, nyuruh main lagu Balik Kampung... Dari pagi sampe malam layan lagu yo jak... Nang dah apai na dah ey... Mentang-mentang dah lebih sebulan sik balit Nyundong nun... 🤣 🤣 🤣 

Ari tuk ngan marek lain gik aktiviti ey sebelah petang tuk, berendam dalam kolam renang gik kejo ey... Anak oh anak... Sik hai lah nak, asal bahagia dan sihat jak... 

Apo jak aktiviti yang nak dipolah, polah jak... Jangan bingung apo nak dipadah orang... Bukan kito ngaco orang lain.. Yang penting aktiviti dipolah kito yo sik ngaco orang lain dan sik melanggar undang-undang sepanjang PKP tuk... 

Yang penting kinek tuk patuh pada arahan pihak berkuasa, jangan entingai, dan lakukan yang terbaik untuk kito samo-samo membantu dalam memutuskan rangkaian jangkitan Covid-19 di Malaysia tuk... Aku yakin kito boleh lakukan bendo tuk bersamo-samo dan kito akan dapat bebas daripada virus tuk dalam maso terdekat... Insya Allah... 

Wassalam... 

No comments:

Post a Comment