Adsense

Monday, January 1, 2018

Masa Yang Pergi Takkan Kembali...

Alhamdullillah...Syukur ke hadrat Illahi aku maseh diberikan kesempatan untuk bernafas di bumi Allah yang indah tuk di taun baru 2018...Taun 2017 telahpun pergi meninggalkan kito buat selamak-lamak ey dan sik akan kembali agik...

Seperti biaso bilo atang jak taun baru, masing-masing akan update status di muko buku, di insta, di twitter dan lain-lain laman sosial untuk madah ngan kawan-kawan apo azam taun baru cidak...Aku???Ni tauk ey...Azam taun yo tek pun banyak yang sik terlaksana, ado ati nak masang azam baru...Hahaha...Tapi sigek jak azam aku taun tuk yang aku nak laksanakan, iaitu update blog tuk sekurang-kurang ey sekali dalam tempoh seminggu...Yo jak...hehehe...

Taun 2017 macam orang lain juak aku raso...Ado suko, sedih, bahagia, derita dan macam-macam agik...Namo pun dah hidup nak...Mustahil manusio akan gembiro setiap maso...Ado waktu Allah akan menguji kito untuk nangga macam ni kito menghadapi setiap dugaan nyo...Sabar merupakan kunci utama dalam menghadapi setiap cabaran mendatang...Jangan cepat melatah dan mengalah walau besar ni pun ujian yang datang sebab Allah sik akan menguji hamba-Nya lebih daripada kemampuan kito...

Yo jak post aku kali tuk, post pertamo di taun baru 2018...Harap taun tuk ngembak lebih banyak kebahagiaan dan kegembiraan dalam kehidupan aku dan keluargo ku dan semuo sahabatku di dunio Allah yang indah tuk...Insya Allah...Amin...Wassalam.

No comments:

Post a Comment